niedziela, 11 grudnia 2011

ZUPA CZOSNKOWA PO SŁOWACKU

SKŁADNIKI
-Porcja rosołowa mięsa,
-1 główka czosnku,
-2,5 litry wody,
-2 kostki rosołowe,
-100 gram sera żółtego,
-jedna duża marchewka,
-Por zieloną część,
-Sól i pieprz do smaku,
- Grzanki lub  groszek ptysiowy.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA
Wodę doprowadzamy do wżenia,  wrzucamy kostki rosołowe, marchew, por i  porcję rosołową mięsa. Następnie obieramy i miażdżymy całą główkę czosnku. Zmiażdżony czosnek zawijamy w  gazę tak aby z niej nie wyleciał.  Po ugotowaniu czosnek,por i porcję rosołową wyrzucamy,  a marchew trzemy na najmniejszych łezkach od tarki i wrzucamy do zupy. Dodajemy przyprawy sól i pieprz.

Ser również trzemy na najmniejszych łaskach od tarki.  Na każdą porcję talerza kładziemy trochę sera i zalewamy gotową zupą. Dodać grzanki lub groszek ptysiowy.

Ja osobiście grzanki robię z czerstwego chleba pokrojonego w kostkę i usmażonego z odrobiną oliwy z oliwy. 

SMACZNEGO!!!



Przepis na tę zupę dostałam od mojej mamy.

4 komentarze:

  1. Pół dnia się dzisiaj zastanawiałam jaką zupę ugotować jutro - rosół był, pomidorowa była, serowa również... I coś mi się wydaje, że nadszedł czas na spróbowanie zupy czosnkowej, o której słyszałam już wiele dobrych opinii :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zarówno Ty i Twoja kuzynka nie macie za grosz gustu ale i tak z dwojga złego wydajesz się być bardziej normalna. jak to możliwe?

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam z grzankami, wyszła świetna! Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń